Categories
Design Graphic Management Marketing

Ce ar trebui să conțină o carte de vizită?

O carte de vizită este oglinda ta. Te reflectă și este imaginea ta în fața celorlalți.

Ce dimensiune trebuie să aibă o carte de vizită? Cum trebuie să arate ea?!

În general, există câteva reguli pe care este bine să le respecți. Dar dacă nu le respecți, asta nu înseamnă că ai fi primul care își face cărți de vizită atipice, pe materiale diferite sau cu forme aparte.

În România, ca parte a zonei de afaceri est europene, se folosesc cărțile de vizită care au 90 mm x 50 mm și sunt tipărite orizontal. Cea mai utilizată formă este cea vest europeană, ceva mai lată și nu așa de lungă, care are dimensiunile standard de 55 mm x 85 mm. Alte dimensiuni, pentru cele americane – 51mm  x 89 mm sau pentru cele japoneze – 55 mm x 91 mm. Standardul ISO 216 (format A8) este și el oarecum apropiat – 52mm x 74 mm.

De remarcat că atunci când se face designul pentru o carte de vizită este important să se țină cont de bleed, aceasta fiind o zonă de tăiere, un fel de margine a cărții de vizită. În acestă zonă nu se regăsesc informații esențiale precum – nume, număr de telefon, adresă, etc. – dar aici continuă culorile din conținutul cărții de vizită. Această zonă are rolul de a elimina erorile de tăiere.

Ca modalitate de print, regăsim variantele orizontale, dar există și variante verticale. Pentru a da prestanța obiectului – important, de altfel, în lumea afacerilor – printul se face pe carton cu o greutate cuprinsă între 250 – 350 g/m2. Selecția culorilor este și ea de luat în seamă. Este o procedura atât de importantă pentru unele companii încât acestea și le-au înregistrat și le protejează.

În ceea ce privește folosirea ambelor fețe ale cărții de vizită, aici întâlnim o serie de variații, traduse în limbajul de specialitate:

  • 4/0 – Full color front / No print on back,
  • 4/1 – full color front / One color on reverse,
  • 4/4 – full color front / Full color back.

Conținutul unei cărți de vizită

Datele specifice oricărei cărți de vizită sunt următoarele:

  • numele și logoul firmei;
  • numele și funcția persoanei;
  • datele de contact ale persoanei;
  • adresa firmei, numărul de telefon,  adresa de e-mail;
  • adresa siteului web;

Există și cărți de vizită pe care se printează inclusiv fotografia persoanei în cauza, ideea fiind de a reține mai bine titularul cărții de vizită. 

Ține cont că înafară de câteva detalii, nu trebuie să ți cont de nimic altceva când îți realizezi cartea ta de vizită.

Uite câteva exemple realizate de noi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *